مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 07:002021-01-18اقتصادي

راهکارهای رفع خام فروشی زعفران


خام فروشی محصولات کشاورزی که همه دست اندرکاران و مسوولان از آن به عنوان یک اقدام نامناسب اقتصادی یاد می کنند همچنان در تربت حیدریه به ویژه در ارتباط با محصولات راهبردی و مهمی همچون زعفران و ابریشم ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: زعفران، شاخص ترین و پرسابقه ترین محصول کشتزارهای تربت حیدریه با رتبه نخست سطح زیر کشت و حجم تولید در ایران و جهان است.

تولید زعفران در تربت حیدریه یکی از مهمترین منابع اشتغال و درآمد مردم این خطه با ایجاد کار برای 400 هزار نفر- روز در سال طی مراحل کاشت و برداشت محصول است.

هشت هزار و 800 هکتار کشتزار از گستره 90 هزار هکتاری زمینهای کشاورزی و باغی تربت حیدریه مختص تولید زعفران با میانگین برداشت چهار کیلوگرم محصول از هر هکتار مزرعه و مجموع تولید سالانه 35 تن زعفران است.

ضعف فرآوری، نیاز به سازمان عضو هیات علمی دانشگاه تربت حیدریه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: فعالان حوزه زعفران در کشور ما برای فرآوری محصول خام، تبدیل آن به مواد دارای ارزش افزوده و ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی مرتبط با حوزه زعفران کار زیادی انجام نداده اند.

دکتر حسن فیضی افزود: این نقصان موجب شده بخش زیادی از زعفران تولیدی ایران به صورت خام صادر و توسط دیگر کشورها با ارزش افزوده بسیار بالا، به دیگر نقاط جهان صادر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای رفع خام فروشی زعفران

راهکارهای رفع خام فروشی زعفران