مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 06:352021-01-18سياسي

شرایط استخدام کارکنان تمام وقت شورای حل اختلاف مشخص شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط جذب کارکنان تمام وقت شورای حل اختلاف را تعیین کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ماده 4 لایحه شوراهای حل اختلاف را تصویب کردند که بر اساس این مصوبه، ریاست شوراهای حل اختلاف استان بر عهده یکی از معاونان قضایی رییس کل دادگستری استان و ریاست شوراهای حل اختلاف در حوزه قضایی شهرستان و بخش بر عهده رییس حوزه قضایی مربوط یا یکی از قضات شاغل در آن حوزه قضایی است که با معرفی رییس کل دادگستری استان و ابلاغ رییس مرکز منصوب می شود.

همچنین نمایندگان با ماده 5 این لایحه موافقت کردند که بر اساس آن، هر شعبه شورا دارای رییس، یک نفر عضو اصلی و حسب مورد یک نفر عضو علی البدل است که جلسات شورا با حضور دو نفر رسمیت می یابد.

بر اساس تبصره 1 این ماده، در هر حوزه قضایی حسب مورد تعدادی عضو علی ­البدل تعیین می شود که در صورت غیبت رییس شورا یا عضو اصلی یا درصورت عدم وحدت نظر دو عضو شورا، به دستور رییس شورای حوزه قضایی مربوط، عضو علی البدلی جایگزین یا اضافه می شود.

بر اساس تبصره 2، برای هر شعبه در مناطق شهری (متناسب با حجم کار و تعداد پرونده ها) حداکثر دو نفر و در شعب مناطق روستایی درصورت نیاز یک نفر نیروی اداری و دفتری شورا به کار گرفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط استخدام کارکنان تمام وقت شورای حل اختلاف مشخص شد

شرایط استخدام کارکنان تمام وقت شورای حل اختلاف مشخص شد