مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 06:202021-01-18اجتماعي

کدام دستگاه ها به قانون هوای پاک عمل نکرده اند؟


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در قانون هوای پاک وظایف دستگاه های اجرایی مرتبط مشخص و به آنها ابلاغ شده که به نظر می رسد به این وظایف به خوبی عمل نکرده اند چون اگر غیر از این بود امروز شرایط هوا باید در وضعیت بهتری قرار می گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، شاید روزی که قانون هوای پاک در کشور تصویب شد خیال همه راحت شد که دیگر آلودگی هوا نخواهیم داشت چون اجرای قانون الزامی است و همه باید آنرا اجرا و از آن تبعیت کنند اما شواهد عکس این مساله را نشان می دهد به طوری که امسال بیش از سال های قبل شاهد آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور هستیم به طوری که آمارها نشان می دهد که هوای تهران در برخی روزها حتی از مرز قرمز نیز عبور کرده است، این یعنی بروز انواع بیماری های ریوی، قلبی و سکته که به معنای گرفتن حق زندگی از افراد زیادی است.

حال باید دید مشکل کار کجاست که با داشتن قانونی مترقی ( قانون هوای پاک) اما همچنان شاهد هوایی خاکستری و گاه سیاه بر آسمان کلانشهرهایی مانند تهران هستیم که باعث بروز زمزمه هایی همچون تعطیلی و لحاظ کردن محدودیت هایی برای کاهش آلاینده ها می شود، سوال مهم این است که چه باید کرد؟ باید به این مساله هم توجه داشت که قدمت آلودگی هوا در کشور به حدود 50 سال پیش بر می گردد، شواهد نشان می دهد که آلودگی مربوط به هوا بعد از صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام دستگاه ها به قانون هوای پاک عمل نکرده اند؟

کدام دستگاه ها به قانون هوای پاک عمل نکرده اند؟