مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 06:152021-01-18پزشكي

چرا آمار خطا در آزمایش های غربالگری بالاست؟


در ایران، آمار مثبت کاذب برای غربالگری زایمان، حدود 16.

5 درصد محاسبه شده است و این بدین معناست که شما برای پیدا کردن هر یک نفری که مبتلا به سندرم داون است باید حدود 160نفری را که احتمال زیاد نوزادشان سالم است را محتملا دچار نقص جنین تشخیص داده و او را به این .

- گروه سلامت خبرگزاری فارس - این روزها که ماجرای طرح غربالگری در دوران بارداری به اَشکال مختلف در برخی رسانه ها به جریان افتاده است و در این بین، اهداف و ادله علمی و پزشکی به علل منافع سیاسی و حزبی به حاشیه رانده شده است، گفت وگوی کوتاهی با دکتر معصومه آباد، متخصص بهداشت باروری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو اسبق شورای شهر تهران انجام دادیم تا ابعاد علمی و اشکالات طرح غربالگری جمعیت قدری تبیین بشود.

*علت آمار بالای خطای مثبت کاذب و منفی کاذب در آزمایش های غربالگری چیست؟  آمار مثبت کاذب در فرآیند غربالگری، خطایی است که ممکن است در همه ی آزامایش ها و آزمایشگاه ها رخ دهد اما خطای کاذب در فرآیند غربالگری واجد جایگاه خطیری است که آن را از سایر خطاهای آزمایشگاهی متمایز می سازد زیرا خطا در این فرآیند، موجب هدایت مادر باردار به سمت آزمایش های تکمیلی می شود و تبعا ممکن است منجر به سقط جنینش شود لذا تبعات روانی سنگینی بر مادر و نیز هزینه های گزاف اقتصادی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمار خطا در آزمایش های غربالگری بالاست؟

چرا آمار خطا در آزمایش های غربالگری بالاست؟