مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 05:452021-01-18اجتماعي

عمارت ساعت؛ یادگاری از نمونه ترین شهردار تبریز


عمارت شهرداری تبریز یکی از ابنیه های تاریخی شهر تبریز است که به سبب معماری خاص خود دارای جایگاه ارزشمندی بوده و یکی از یادگاری های نمونه ترین شهردار شهر تبریز، - ارفع الملک جلیلی است که در زمان خود منشا برکات بسیاری بود.

احداث این بنای زیبا و تاریخی در دوران ارفع الملک جلیلی، شهردار وقت تبریز در سال 1314 به عنوان عمارت بلدیه تبریز آغاز شده و طی چهار سال نیز به اتمام می رسد، اما دست بر قضا شهردار خوش فکر تبریز قبل از افتتاحیه این عمارت زیبا چشم از جهان فرو می بندد.

احداث عمارت بلدیه تبریز بعد از سیل ویران گر یک تبریزپژوه در مورد تاریخ احداث عمارت ساعت به ایسنا گفت: بلدیه تبریز، قدیمی ترین بلدیه ایران است، چراکه اولین انجمن ایالتی، همزمان با مشروطیت در این شهر تشکیل شده و این انجمن نیز بلدیه تبریز را برای رتق و فتق امور مردم ایجاد می کند.

کریم میمنت نژاد با بیان اینکه در ابتدا ساختمانی را در داخل محوطه عالی قاپو به عنوان ساختمان بلدیه تبریز درنظرمی گیرند که این محوطه همان محوطه فعلی استانداری است، ادامه داد: اما در سال 1313 سیل بزرگی شهر تبریز را فراگرفته و منجر به تخریب بسیاری از خانه ها و از جمله ساختمان بلدیه تبریز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمارت ساعت؛ یادگاری از نمونه ترین شهردار تبریز

عمارت ساعت؛ یادگاری از نمونه ترین شهردار تبریز