مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 04:502021-01-18پزشكي

سقط جنین تنها پیش از چهار ماهگی انجام می شود


مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه عدم صدور مجوز سقط جنین در بسیاری از موارد به علت مراجعه دیر هنگام متقاضیان به مراکز پزشکی قانونی است، - گفت:سقط جنین تنها پیش از چهار ماهگی انجام می شود.

علی عباسی با تاکید بر لزوم مراجعه به موقع افراد برای تقاضای صدور مجوز سقط درمانی افزود: پزشکان باید در نخستین فرصت ممکن سلامت جنین را برررسی کنند زیرا در صورت تاخیر در تشخیص، حتی در مواردی که اندیکاسیون سقط درمانی وجود داشته باشد، با گذشت مدت زمان مجاز (پیش از چهار ماهگی)، امکان صدور مجوز سقط درمانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی که یک پزشک وجود نقص جدی در جنین را تشخیص بدهد و یا اندیکاسیون های جنینی و سقط محرز باشد، باید در چهار ماهگی یا پیش از آن فرد را به مراکز پزشکی قانونی معرفی کند تا پس از بررسی های لازم مجوز سقط درمانی صادر شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران یادآور شد: مجوز سقط جنین درمانی در صورت وجود نقص در جنین، بیماری مادر و در مواردی نادر هر دوی این مشکلات صادر می شود.

عباسی تصریح کرد: بر اساس تعاریف موجود، سقط جنین عبارت است از خروج جنین از رحم قبل از آن که جنین قابلیت حیات در خارج از رحم را داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقط جنین تنها پیش از چهار ماهگی انجام می شود

سقط جنین تنها پیش از چهار ماهگی انجام می شود