مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 04:352021-01-18فناوري

پوشش 80 درصدی شبکه ملی اطلاعات در روستاهای خراسان شمالی


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: بر اساس هدف گذاری ها بیش از 80 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال به شبکه ملی اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

- سید علی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهارکرد: وزارت ارتباطات موظف است تا پایان برنامه ششم توسعه زمینه دسترسی به اینترنت پرسرعت و خدمات الکترونیکی در 80 درصد مناطق محروم و روستایی بالای 20 خانوار را در بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم کند که هم اکنون در این زمینه خراسان شمالی از 80 درصد گذر کرده است.

وی افزود:در حال حاضر از 724 روستای بالای 20خانوار استان، 615 روستا معادل 85 درصد دارای پوشش تلفن همراه و 587 روستا معادل 81 درصد به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و تا پایان سال هم تعدادی از سایت های جدید به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی تصریح کرد: بسیاری از روستاها که در آنها سایت راه اندازی شده اما اینترنت آن ضعیف است که تجهیزات این مناطق نیاز به ارتقا دارد و اولویت با روستاهایی است که تحت هیچ گونه پوشش ارتباطی نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل شرایط کرونا نقش اینترنت پررنگ شده است، افزود: 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و برنامه ریزی ها برای ارتقا تجهیزات و دسترسی مردم روست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشش 80 درصدی شبکه ملی اطلاعات در روستاهای خراسان شمالی

پوشش 80 درصدی شبکه ملی اطلاعات در روستاهای خراسان شمالی