مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 21:052021-01-17پزشكي

ذخایر خونی استان بوشهر مطلوب است/ نیاز به گروه های خونی A و AB-


مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به نیاز استان به گروه های خونی A و AB- گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان بوشهر مطلوب است.

- نرگس عبیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود اینکه هم اکنون ذخایر خون در استان در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار دارد ولی نیازها همچنان وجود دارد و باید برای تأمین نیاز بیماران خون اهدا شود.

وی خواستار اهدای خون توسط دارندگان گروه های خونی A و AB-‬ شد و اضافه کرد: با تأمین خون از اهداکنندگان، فرآورده های خونی نظیر‬ پلاکت، گلبول های قرمز، پلاسما و رسوب سرد (کرایو) تهیه و به نیازمندان تحویل می شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: مدت زمان نگهداری گلبول های پلاسما و رسوب سرد حدود دو سال است و مدت زمان نگهداری گلبول های قرمز و پلاکت به ترتیب پنج و 35 روز است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نیاز بیماران به پلاکت و گلبول های قرمز است افزود: بیمارانی هستند که اگر در وقت لازم این فرآورده ‎ها را دریافت نکنند در اثر خون ریزی جان خود را از دست می دهند.

فعالیت مراکز جدید خون گیری عبیدی با اشاره به اینکه هم اکنون چهار مرکز ثابت خون‎گیری در بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه فعال هستند ادامه داد: مرکز ثابت خون گیری در دیلم، دیر و جزیره خارگ در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر خونی استان بوشهر مطلوب است/ نیاز به گروه های خونی A و AB-

ذخایر خونی استان بوشهر مطلوب است/ نیاز به گروه های خونی A و AB-