مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 20:052021-01-17پزشكي

استفاده از سلول های بنیادی جسد برای درمان نابینایی


در نهایت مشاهده شد که سلول های RPE پیوند زده شده به چشم میمون ها حداقل به مدت سه ماه بدون عوارض جانبی مانند حمله سیستم ایمنی یا حساسیت به نور زنده ماندند و با چشم میمون ها به خوبی ادغام شدند.

- در نهایت مشاهده شد که سلول های RPE پیوند زده شده به چشم میمون ها حداقل به مدت سه ماه بدون عوارض جانبی مانند حمله سیستم ایمنی یا حساسیت به نور زنده ماندند و با چشم میمون ها به خوبی ادغام شدند.

محققان در مطالعه ای که گامی در جهت درمان اختلال عملکردی است که باعث نابینایی 200 میلیون نفر در سراسر جهان شده است، از سلول های بنیادی شبکیه انسان های فوت شده برای درمان نابینایی در میمون ها استفاده کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، اختلال عملکردی که باعث نابینایی می شود و 200 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است، به لطف یک تحقیق تجربی و بررسی همتا شده، مراحل اولیه و آزمایشی را در درمان نابینایی پشت سر گذاشته است.

طبق مطالعه ای که بخشی از یک همکاری بین المللی بین دانشکده پزشکی Icahn در موسسه مونت سینای ، موسسه زیست شناسی سلول های مولکولی، موسسه تحقیقات چشم سنگاپور، دانشگاه ملی سنگاپور و کلینیک چشم Sulzbach است، سلول های شبکیه گرفته شده از سلول های بنیادی چشم جسدها در پیوند روی چشم میمون ها زنده ماندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از سلول های بنیادی جسد برای درمان نابینایی

استفاده از سلول های بنیادی جسد برای درمان نابینایی