مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 18:552021-01-17بين الملل

آلمان: ناکارآمدی «اینستکس» تقصیر ایران است


وزارت خارجه آلمان پس از دو سال از ایجاد سازوکار مالی اینستکس که قرار بود تراکنش مالی میان ایران و اروپا را برقرار کند مدعی شد که عدم موفقیت این سازوکار مالی تقصیر ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که سازوکار مالی اروپا برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس تا حد زیادی بی اثر بوده است.

وزارت خارجه آلمان که در پاسخ به سوال یک عضو پارلمان فدرال آلمان و عضو حزب سبز این کشور درباره اینستکس ضمن اذعان به ناکارآمد بودن سازوکار مالی اروپا برای تعامل تجاری با ایران اعلام کرد که از دو سال پیش که این سازوکار ایجاد شده تا کنون، تنها یک تراکنش مالی برای صادرات تجهیزات درمانی از طریق این سازوکار انجام شده است.

سازو کار اینستکس در ژانویه سال 2019 میلادی و حدود دو سال پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای رونمایی شد.

این سازوکار که توسط سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه با هدف حفظ برجام راه اندازی شد درصدد پیشبرد تراکنش های مالی با ایران بود، اما بانک های اروپایی به دلیل نگرانی از تحریم های آمریکا هیچ رغبتی برای کار با این سازوکار نشان ندادند این در حالی بود که اروپایی ها مدعی بودند اینستکس به عنوان سپر محافظتی در برابر تحریم های آمریکا برای تجارت میان اروپا و ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان: ناکارآمدی «اینستکس» تقصیر ایران است

آلمان: ناکارآمدی «اینستکس» تقصیر ایران است