مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 12:552021-01-17اقتصادي

بار تراکم فروشی بر شانه های ساخت و ساز در شیراز


با افزایش جمعیت و بالا گرفتن تب شهرنشینی، میزان ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تجاری نیز به صورت تصاعدی در شیراز رشد یافته که به موازات آن تراکم فروشی نیز پررنگ تر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، با افزایش جمعیت و بالا گرفتن تب شهرنشینی، میزان ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تجاری نیز به صورت تصاعدی رشد یافته و هر روز شاهد توسعه و گسترش محدوده شهرها با اتکا به همین ساخت و سازها هستیم.

در شیراز نیز به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور، شاهد انجام ساخت و سازهای مختلفی در نقاط مختلف شهر هستیم که به منظور بررسی این اتفاق در سلسله گزارش هایی به ابعاد مختلف ساختمان سازی در شیراز خواهیم پرداخت.

در گزارش قبل با عنوان افزایش ساخت و سازهای شهری در کنار بالا رفتن تب شهرنشینی به مجوزهای لازم و روند اخذ آن مجوزها پرداختیم.

در این فرصت نیز به موضوع تراکم و تراکم فروشی خواهیم پرداخت.

ارائه تعریفی از تراکم و شاخص های کنترل آن تراکم در لغت به معنای فشردگی و انباشتگی بوده که یک مقیاس مهم در شهرسازی می باشد.

در این زمینه یک کارشناس عمران به خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: منظور از تراکم ساختمانی عددی است که نشان می دهد چند درصد از مساحت زمین را می توان ساخت و ساز انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بار تراکم فروشی بر شانه های ساخت و ساز در شیراز

بار تراکم فروشی بر شانه های ساخت و ساز در شیراز