مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 11:152021-01-17بين الملل

بلومبرگ: روی لغو تحریم صادرات نفت ایران با ریاست جمهوری بایدن حساب نکنید


بلومبرگ نوشت، زمانی که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا شود، مسائل بسیاری برای حل و فصل دارد، اما ایجاد روابط با ایران که شامل لغو تحریم های صادرات نفت این کشور است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، بلومبرگ طی گزارشی نوشت، مسیر رفع تحریم های نفتی ایران مسیری طولانی است که دام های بر سر راه آن وجود دارد.

زمانی که جو بایدن در این هفته، چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا شود، مسائل فشرده بسیاری برای حل و فصل خواهد داشت و احتمالا موضوع ایران به زودی حل نخواهد شد.

به نوشته این گزارش، رییس جمهور منتخب آمریکا پنهان نکرده است، تمایل دارد تا توافق نامه های بین المللی نظیر به توافق نامه پاریس و برنامه جامع اقدام مشترک یا همان توافق هسته ای ایران بازگردد، اما ایجاد روابط با ایران که شامل برداشته شدن تحریم های صادرات نفت این کشور است، در اولویت های آخر وی قرار دارد و زمان بیشتری خواهد برد.

در زمان مذاکرات سال 2015، مخالفت های شدیدی در رابطه با توافق هسته ایران هم از سوی جمهوری خواهان و هم از سوی دموکرات ها در آمریکا وجود داشت که مانع تصویب آن در سنا شد.

این مخالفت ها همچنان وجود دارد.

و اکنون هم آمریکا و هم ایران شرایط توافق را نقض کرده اند: آمریکا با اعمال تحریم های بسیار بیشتر و ایران با افزایش غنی سازی اورانیوم به 20 درصد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلومبرگ: روی لغو تحریم صادرات نفت ایران با ریاست جمهوری بایدن حساب نکنید

بلومبرگ: روی لغو تحریم صادرات نفت ایران با ریاست جمهوری بایدن حساب نکنید