مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 06:352021-01-17اقتصادي

چگونه نفت شیل آمریکا بازار جهانی نفت را بهم ریخت؟


آمریکا ممنوعیت صادرات نفت به کشورهای دیگر بجز کانادا را در سال 2015 لغو و رقیب جدیدی را وارد بازار جهانی نفت کرد که معادلات آن را تغییر کرد.

- آمریکا ممنوعیت صادرات نفت به کشورهای دیگر بجز کانادا را در سال 2015 لغو و رقیب جدیدی را وارد بازار جهانی نفت کرد که معادلات آن را تغییر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، افزایش تولید نفت شیل آمریکا در پنج سال اخیر علاوه بر این که وابستگی آمریکا به واردات نفت خارجی را کاهش داد، بازیگر جدیدی را در بازار جهانی ایجاد کرد و سهم بازار بزرگانی چون عربستان سعودی و روسیه را ربود.

رونق نفت شیل به خصوص در فاصله سال 2017 تا 2019 که صادرات نفت آمریکا دیگر محدود نبود، تلاشهای گروه اوپک پلاس به سرکردگی عربستان سعودی و روسیه برای محدود کردن عرضه و تقویت قیمتها را تا حدودی بی اثر کرد.

هر بار که اوپک پلاس موفق شد قیمت نفت را به بالای 55 تا 60 دلار در هر بشکه برساند، تولیدکنندگان نفت آمریکا فعالیت حفاری خود را افزایش داده و از قیمتهای بالاتر بهره برداری کردند و با وارد کردن سیل بی رویه عرضه به بازار جهانی، مانع رشد قیمتها شدند.

این امر باعث شد اوپک و روسیه که متحد اصلی اش در اوپک پلاس است، در زمان تصمیم گیری در سیاست تولید نفت، واکنش نفت شیل آمریکا به قیمتهای بالاتر را بررسی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه نفت شیل آمریکا بازار جهانی نفت را بهم ریخت؟

چگونه نفت شیل آمریکا بازار جهانی نفت را بهم ریخت؟