مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 06:202021-01-17اقتصادي

12 پرونده تولید واکسن کرونا در ایران


دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا با تاکید بر اینکه نتایج کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا تاکنون بسیار خوب بوده است، گفت: امیدواریم کارآزمایی بالینی این واکسن تا پیش از نوروز 1400 به اتمام برسد و پس از بهار بتوانیم آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

- جی پلاس ، مصطفی قانعی، گفت: از 12 پرونده مرتبط با تولید واکسن ایرانی کرونا یکی از آنها به مرحله فاز اول کارآزمایی بالینی رسیده است و 3 پرونده دیگر در حال دریافت مجوز کمیته اخلاق و ورود به مرحله مطالعات بالینی است.

وی با تاکید بر اینکه نتایج فاز اول کارآزمایی بالینی اولین واکسن ایرانی کرونا تاکنون بسیار خوب بوده است، اظهار کرد: قرار نیست بگوییم هیچکس هیچ عوارضی نداشته است.

عوارضی که بگوییم واکسن کارایی نداشته در یک بخش و اینکه واکسن عارضه آنچنانی داده باشد که نتوانیم آن را مصرف کنیم در یک بخش دیگر است.

طی تزریقاتی که تاکنون صورت گرفته است حادثه یا اتفاقی نبوده که بگوییم تزریق واکسن باید متوقف شود.

وی افزود: در مورد اثر بخشی واکسن ها نیز باید تا یک ماه پس از دریافت نوبت دوم واکسن منتظر بمانیم تا نتایج اثربخشی آن قابل مشاهده باشد.

قانعی با اشاره به اینکه تاکنون 14 نفر تحت تزریق واکسن ایرانی کرونا قرار گرفتند، تصریح کرد: در این فاز و در مورد این واکسن 56 نفر مورد کارآزمایی بالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 پرونده تولید واکسن کرونا در ایران

12 پرونده تولید واکسن کرونا در ایران