مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 05:352021-01-17پزشكي

خواص دارویی ترنجبین؛ از درمان سرفه های خشک تا تحریک سیستم ایمنی بدن


عضو گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ترنجبین دارای خواص درمانی فوق العاده ای است و برای درمان سرفه های خشک همراه با داروهای نرم کننده سینه و گلو بسیار مفید است.

- عضو گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ترنجبین دارای خواص درمانی فوق العاده ای است و برای درمان سرفه های خشک همراه با داروهای نرم کننده سینه و گلو بسیار مفید است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ساره حسینی گفت: ترنجبین در اثر فعالیت نوعی حشره سخت بالپوش بر روی گیاه خارشتر تولید می شود و در طول ماه های مرداد تا مهر به حداکثر میزان تراوش می رسد.

خارشتر گیاهی خودرو در خراسان جنوبی بوده که به شرایط کم آبی و شوری مقاوم است.

ترنجبین یک گلوکومانان است و عمدتاً از گالاکتوز و اسیدهای اورونیک تشکیل شده اند و ساختار پلی ساکارید جاذب آب دارد که نقش فیبر را بازی می کند و از دسته ملین های اسموتیک به حساب می آید و دوز معمول مصرف آن 122 میلی گرم بر کیلوگرم روزانه است.

عضو گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: ترکیب شیمیایی ترنجبین شامل 7/47 درصد ملزیتوز ، 44/26 درصد ساکارز، 64/11 درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص دارویی ترنجبین؛ از درمان سرفه های خشک تا تحریک سیستم ایمنی بدن

خواص دارویی ترنجبین؛ از درمان سرفه های خشک تا تحریک سیستم ایمنی بدن