مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 04:552021-01-17سياسي

مدیریت منابع آبی در صنعت، شرب و کشاورزی ا ولویت اول استان باشد


نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها گفت: مدیریت کمی و کیفی منابع آب در بخش های صنعت، شرب و کشاورزی باید در اولویت اول استان باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، سیدمحمود میرابوالقاسمی در جریان دیدار اعضای شورای اسلامی استان با  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، با بیان این که در این استان به خاطر برداشت بی رویه منابع آب زیرزمینی و عدم مدیریت صحیح منابع آب متاسفانه شاهد افت کمی و کیفی منابع آب هستیم، اظهار کرد: اولویت اول متولیان آب باید حفظ کمی و کیفی منابع آب استان باشد.

وی افزود: در برخی شهرستان ها به خاطر برداشت بی رویه آب توسط معادن و عدم به کارگیری روشهای نوین آبیاری در بخش کشاورزی و همچنین عدم رعایت شهروندان در مصرف بهینه آب متاسفانه تبعات منفی ازجمله افت کمی و کیفی سفره های آب زبرزمینی، افزایش بیماریهای صفراوی و کلیوی، تغییر نوع کشت و شور شدن خاک را به دنبال داشته است.

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها گفت: موضوع آب و تامین آب شرب پایدار برای مردم به ویژه در روستاها از موضوعات اساسی است که رهبر فرزانه انقلاب نیز در سفر خود به استان یزد در سال 86 به آن اشاره کردند و فرمودند: مهمترین مسئله استان یزد، آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت منابع آبی در صنعت، شرب و کشاورزی ا ولویت اول استان باشد

مدیریت منابع آبی در صنعت، شرب و کشاورزی ا ولویت اول استان باشد