مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 22:552021-01-16بين الملل

28 دی ماه و خاطرات تلخ مردم سنندج از جنایت های صدام در سال 65


در 28 دی ماه سال 65 هواپیماهای رژیم بعث عراق با بمباران 18 نقطه شهر سنندج در کمتر از 15 دقیقه 220 نفر از مردم بی گناه را به شهادت رساندند و فجیع ترین جنایات بشری در تاریخ را رقم زدند.

-   خبرگزاری فارس استان کردستان؛ 28 دیماه سال 65 روزی که آسمان شهر سنندج با درخشش آفتاب بر دانه های بلورین برف خودنمایی می کرد، بازاریان مثل همیشه به دنبال کسب و کار بودند، دانش آموزان مشغول تحصیل، دانشگاهیان به دنبال کسب علم و دانش و کودکان در کوچه ها مشغول بازی های کودکانه و هر کسی به کاری و به جایی سرگرم بود.

عقربه های ساعت 15 و 50 دقیقه بعدازظهر را نشان می داد که هواپیماهای بمب افکن رژیم بعث عراق در آسمان سنندج پدیدار شدند و سکوت شهر را در هم شکستند.

کسی نمی دانست که این هواپیماها در آن لحظه چه هدفی دارند، اما به ناگاه خانه های بسیاری از مناطق شهر سنندج به خود لرزید و در کمتر از چند دقیقه، 18 نقطه شهر سنندج مورد هدف بمب افکن های عراقی قرار گرفتند.

خیابان انقلاب، محله پیرمحمد، چهارباغ، آپارتمان های ادب، تک واحدی های بنیاد مسکن، نقاط بلوار جانبازان و خیابان فلسطین، میدان نبوت، خیابان نمکی، خیابان اکباتان، منازل مسکونی جنب پادگان و محله تقتقان سنندج در عرض چند دقیقه بمباران شد و مردم بی گناه شهر را به خاک و خون کشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 دی ماه و خاطرات تلخ مردم سنندج از جنایت های صدام در سال 65

28 دی ماه و خاطرات تلخ مردم سنندج از جنایت های صدام در سال 65