مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 20:502021-01-16سياسي

کدام ماموریت مهم از طرف امام به یدالله سحابی واگذار شد؟


امام خمینی در بیست و هشتم دی ماه سال 57، یدالله سحابی از اعضای نهضت آزادی را مامور امر مهمی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، در تاریخ بیست و هشتم دی ماه سال 57 مطابق با نوزدهم صفر 99، امام خمینی در حکمی به دکتر یدالله سحابی، ایشان را مامور تشکیل هیاتی برای تقویت و تنظیم اعتصابات کردند.

در حکم امام چنین آمده است: "بسم اللّه الرحمن الرحیم 19صفر 99 جناب آقای دکتر یداللّه سحابی به طوری که اطلاع دارید ملت مسلمان و غیور ایران و جمع کثیری از کارمندان و کارگرانِ در استخدام دولت، به منظور درهم شکستن مقاومت لجوجانه نظام استبدادی کهن، از چهار ماه قبل به این طرف با قبول انواع محرومیت ها و فداکاری ها دست به اعتصاب های عمومی زده و تدریجاً قدرت عمل را از شاه مخلوع و دولت های زیر فرمانش گرفته اند.

رجای واثق داریم که به فضل الهی و به همت مبارزین آگاه، بساط ننگین فساد و ظلم شاهنشاهی بزودی از سرزمین ما برچیده شده جای خود را به حکومت عدل و رحمت اسلامی دهد.

نظر به اینکه بعضی از اعتصاب ها و متوقف بودن وسایل حمل آذوقه و مواد غذایی مورد نیاز مردم، خصوصاً گندم، و یا تعطیل برنامه های نگهداری و تعمیرات دستگاه های صنعتی، ممکن است سبب محرومیت های مشقت بار و فلج کننده برای مردم زیر ستم یا رکود فعالیت های اقتصادی و سبب خسار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام ماموریت مهم از طرف امام به یدالله سحابی واگذار شد؟

کدام ماموریت مهم از طرف امام به یدالله سحابی واگذار شد؟