مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 20:002021-01-16بين الملل

رییس شورای حاکمیتی سودان: به دنبال جنگ با اتیوپی نیستیم


یکی از مقامات ارشد دولت انتقالی سودان با بیان اینکه این کشور به دنبال جنگ با اتیوپی نیست، بر حق حاکمیت خارطوم بر مناطق مورد مناقشه با این کشور تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس شورای حاکمیتی سودان گفت که تنش و جنگ در منطقه به نفع کسی نیست و خارطوم قصد ندارد در منطقه با کشوری وارد جنگ شود.

عبدالفتاح البرهان امروز شنبه گفت که با ابی احمد ، نخست وزیر اتیوپی بر سر موضوع استقرار نیروهای ارتش سودان در مرز به توافق رسیده و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه سودان با درخواست برخی کشورها تصمیم گیری می کند، درست نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه الجزیره قطر، این مقام نظامی در دولت انتقالی سودان گفت که اختلاف بین خارطوم و آدیس آبابا قدیمی بوده و همسایگان به کشاورزان سودانی حمله کرد و طی آن ده ها اراضی زراعی آن ها را  تصاحب کرده اند.

برهان در مورد استقرار نیروهای ارتش سودان در مرز با اتیوپی گفت که این تصمیم با اراده و خواست حاکمیت سودان گرفته شده است.

او در مورد تنش های اخیر کشورش با همسایه غربی سودان نیز گفت: ما به دنبال هیچ جنگی با اتیوپی نیستیم و تنها به دنبال ترسیم مرزها هستیم و اگر این مسئله اتفاق بیفتد، هیچ مانعی در برابر برقراری روابط خوب با همسایگان ما وجود نخواهد داشت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس شورای حاکمیتی سودان: به دنبال جنگ با اتیوپی نیستیم

رییس شورای حاکمیتی سودان: به دنبال جنگ با اتیوپی نیستیم