مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 18:052021-01-16سياسي

پاسخ سازمان انرژی اتمی به بیانیه تروییکای اروپا


سازمان انرژی اتمی در بیانیه ای در پاسخ به تروییکای اروپایی اعلام کرد: این سازمان هنوز اطلاعات پرسشنامه طراحی کارخانه اورانیوم فلزی را به آژانس ارائه نکرده و پس از انجام تمهیدات لازم و در زمان مقتضی و مهلت تعیین شده در قانون این اقدام انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، سازمان انرژی اتمی امشب (شنبه) در بیانیه ای به بیانیه سه کشور اروپایی عضو برجام (تروییکای اروپا) واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: موضوع کارخانه تولید اورانیوم فلزی مندرج در ماده 4 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران که مجلس محترم شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی را نسبت به آن موظف کرده است و موضوع تولید سوخت پیشرفته (سیلیساید) برای استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران دو موضوع کاملاً متفاوت است.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: این سازمان هنوز اطلاعات پرسشنامه طراحی کارخانه اورانیوم فلزی موضوع ماده 4 قانون بین المللی انرژی اتمی را به آژانس ارائه نکرده است که البته پس از انجام تمهیدات لازم و در زمان مقتضی و مهلت تعیین شده در قانون این اقدام انجام خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: برنامه تولید سوخت پیشرفته (سیلیساید) همانگونه که در گزارش اخیر آژانس نیز آمده است نخستین بار بیش از دو سال پیش به آژانس ارائه شده است و در طول ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ سازمان انرژی اتمی به بیانیه تروییکای اروپا

پاسخ سازمان انرژی اتمی به بیانیه تروییکای اروپا