مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 16:402021-01-16اقتصادي

رتبه اول اصفهان در تولید گوشت شترمرغ کشور


مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: میزان تولید گوشت شترمرغ در 9 ماهه امسال در استان حدود 1300 تن برآورد می شود ، اصفهان در تولید گوشت شتر مرغ رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، علی دهقانی اظهار داشت: میزان تولید گوشت شترمرغ در 9 ماهه امسال در استان حدود 1300 تن برآورد می شود ، اصفهان در تولید گوشت شتر مرغ رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: صددر صد تولید گوشت شترمرغ در استان مصرف می شود و صادرات گوشت آن را به خارج از کشور نداریم، اما صادرات جوجه شترمرغ به خارج از استان با میزان 40 هزار قطعه را داریم.

وی ادامه داد: بیشترین میزان گوشت شترمرغ در استان به ترتیب در شهرستان های اصفهان، نجف آباد، شهرضا، خمینی شهر، دهاقان، تیران و کرون و کاشان تولید می شود و میزان کشتار شترمرغ 3500 قطعه ماهیانه در استان برآورد می شود که علاوه بر گوشت شترمرغ سایر محصولات از جمله چرم، پوست، تخم بدون نطفه آن نیزاز ارزش بالایی برخوردار است.

دهقانی تصریح کرد: گوشت شترمرغ چربی و گلسترول بسیار کمتری نسبت به گوشت گاو و گوسفند دارد و غنی از پروتیین است و قابلیت هضم و میزان آهن بسیار بالایی دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه اول اصفهان در تولید گوشت شترمرغ کشور

رتبه اول اصفهان در تولید گوشت شترمرغ کشور