مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 16:152021-01-16سياسي

صدور انقلاب از زیرزمین خانه به اروپا و آمریکا توسط آیت الله موسوی لاری


آیت الله سبدمجتبی موسوی لاری(ره)؛ دانشمندی کم نظیر بود که توانست اسلام را از زیرزمین خانه اش به قلب اروپا و آمریکا صادر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان؛ آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری سال 1314 شمسی در شهر لار پا به عرصه وجود نهاد.

پدرش آیت الله سیدعلی اصغر موسوی لاری بنا به ارادتی که به کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام داشت، نام او را مجتبی گذاشت.

آیت الله سید مجتبی موسوی لاری نوه مجاهد بزرگ آیت الله العظمی سیدعبدالحسین لاری است که نسبش به واسطه عارف دزفولی سیدرکن الدین، به امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد.

مطالعه، تمرین و نویسندگی، در سایه ذوق خدادادی نثر نوشتاری او را نسبت به نوشتارهای رایج حوزوی فراتر برد و او را در اندک زمانی به عنوان یکی از نویسندگان جوان حوزه مطرح کرد تا مقالاتش در کنار مقالات استادانش در مجله های مذهبی به چاپ برسد.

این عالم دینی از همان دوران کودکی برخورد قاطعانه و عالمانه پدر بزرگوارش را با عوامل استعمار خارجی و استبداد داخلی از نزدیک شاهد بود.

رابطه سیاسی آیت الله سید علی اصغر موسوی لاری با فداییان اسلام و حمایت فکری و مالی از این گروه وفادار به اسلام منجر به ارتباط معنوی آیت الله سید مجتبی موسوی لاری با شهید سید مجتبی نواب صفوی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور انقلاب از زیرزمین خانه به اروپا و آمریکا توسط آیت الله موسوی لاری

صدور انقلاب از زیرزمین خانه به اروپا و آمریکا توسط آیت الله موسوی لاری