مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 14:252021-01-16سياسي

لزوم افزایش متقابل واردات و صادرات با عراق


دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه بر لزوم افزایش متقابل واردات و صادرات در توسعه تعاملات اقتصادی با عراق تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست توسعه تجارت با کشورهای عراق و سوریه؛ فرصت ها و چالش ها ، با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این نشست، چهارمین پیش نشست تخصصی از هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ 29 بهمن سال جاری با موضوع تجارت منطقه ای؛ اولویت راهبردی برگزار خواهد شد.

در این نشست ضمن انتقاد از ضعف دستگاه های مختلف دولتی و غیردولتی در استفاده از بازار کشورهای عراق و سوریه به ظرفیت ها، موانع و راهکارهای توسعه تجارت با این کشورها پرداخته شد.

اهمیت تشکیل ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق در این نشست حسن دانایی فر، دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: یکی از اقدامات مؤثر در توسعه تجارت با کشور عراق تشکیل ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق بود که از سال 1385 شروع به کار کرد و با همکاری سایر نهادها و دستگاه سبب شد برخی از موانع و بروکراسی های زائد از تجارت ایران و عراق برچیده شود.

یکی از فواید تشکیل این ستاد، استمراربخشی به روابط اقتصادی میان ایران و عراق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم افزایش متقابل واردات و صادرات با عراق

لزوم افزایش متقابل واردات و صادرات با عراق