مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 13:352021-01-16اقتصادي

کارخانه ساخت موتورهای پیشرفته خودرو 3 و4سیلندر بهره برداری می شود


فاز نخست کارخانه ساخت موتورهای پیشرفته خودرو 3 و 4 سیلندر کم مصرف با قدرت 155 اسب بخار با بزرگترین سرمایه گذاری در صنعت خودرو توسط بخش خصوصی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی نیز طی چند مرحله لزوم تولید موتور کم مصرف خودرو مطابق فناوری های روز دنیا و تحقق این طرح کلان ملی را مطالبه نموده اند.

بر این مبنا شرکت توسعه قوای محرکه تیوان به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی، طراحی و تولید خانواده موتورهای کم مصرف و با سطح آلایندگی یورو 6 سه سیلندر با توان 143 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر و 4 سیلندر با توان 155 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر را در دست اقدام دارد.

فناوری فعلی موتور خودروهای داخلی در حال تولید مربوط به دو دهه گذشته بوده و با بکارگیری فناوری قدیمی برای موتور 3 سیلندر با حجم 1/2 لیتر، حداکثر توان قابل حصول در محدوده 75 تا 85 اسب بخار و گشتاور 95 تا 100 نیوتن متر است اما با استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا جهت ارتقاء راندمان و در عین حال کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها (از جمله فناوری هایی مانند پاشش مستقیم سوخت داخل محفظه احتراق، بکارگیری توربوشارژ، سرسیلندر یکپارچه با منیفولد خروجی، بلوک سیلندر آلومینیومی به صورت ریخته گری یکپارچه با بوش سیلندر چدنی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانه ساخت موتورهای پیشرفته خودرو 3 و4سیلندر بهره برداری می شود

کارخانه ساخت موتورهای پیشرفته خودرو 3 و4سیلندر بهره برداری می شود