مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 12:052021-01-16اقتصادي

10 هزار تن برنج امسال صادر شد


معاون توسعه مدیریت ومنابع گمرک ایران، از میزان برنج صادرشده در9 ماهه سال 99 را بیش از 10 هزارتن اعلام کرد، اما از واردات این محصول استراتژیک به کشور آماری نداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد ذاکری بعدازظهر شنبه در حاشیه اعطای مجوزدفترگمرک درمرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران درشهرستان آمل در گفتگو با خبرنگاران گفت، فقط 58 تن از این مقدار برنج صادرشده از مازندران بوده که با توجه به ظرفیت های بالای تولید برنج دراستان باید توجه ویژه به زیرساخت های صادراتی آن نیز شود.

وی افزود: گمرک این آمادگی وکمک را با توجه به ارزش افزوده بالایی که برنج دارد، خواهد داشت تا صادرات این محصول پرتقاضا درکشور نیز رونق صادراتی بیشتری بگیرد.

گمرک درخواست کننده واردات برنج نیست معاون توسعه مدیریت ومنابع گمرک ایران با بیان اینکه درواردات برنج به کشور، گمرک برای واردات برنج یا کالای دیگری درخواست کننده نیست، تصریح کرد، درحوزه برنج، سیاستهای اصلی را وزارت جهادکشاورزی درتولید ومیزان آن برعهده دارد و زمانی که مجوزها برای واردات این محصول با توجه به نیازکشور صادرشود، گمرک نسبت به ترخیص کالا اقدام می کند.

ذاکری اضافه کرد، که برنج به عنوان کالای رسوبی نیست وپس از اعطای مجوز واردات وتخلیه درانبارهای گمرک بلافاصله ترخیص آن برای عرضه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار تن برنج امسال صادر شد

10 هزار تن برنج امسال صادر شد