مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 11:252021-01-16پزشكي

رعایت چند قانون طلایی برای افراد دیابتی درگیر کرونا


یک فوق تخصص غدد و متابولیسم، در ارتباط با افراد دیابتی که کرونا می گیرند، چند نکته را متذکر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمی گیرند کنترل قند است، حتی کنترل قندی که نیاز به انسولین نداشته، چون گاهی قند این افراد پس از کرونا به دلیل استفاده از داروهایی مثل دگزامتازون و حتی داروهای خود کرونا بالا می رود، لذا اصلاً دارو را قطع نکنند.

این فوق تخصص غدد با اشاره به اینکه نکته بعدی این است که فرد دیابتی باید بیماری اش را خودش یا با مشاوره پزشک به سه دسته خفیف، متوسط و شدید تقسیم کند، گفت: اگر خیفف است، حالت های سرماخوردگی بالا دارد، تبش بالا نیست و ناراحتی تنفسی ندارد، خودش می تواند در منزل بستری شود و نیاز به مراجعه به پزشک ندارد، اگر متوسط است و علائم تنفسی خودش را نشان می دهد و بیماری سخت تر است و تهوع شدید دارد (چون در دیابتی ها تهوع خیلی مهم است) حتماً باید سریع به پزشک مراجعه کند.

وی همچنین تأکید کرد: چون در بیمارهای دیابتی مصرف مایعات خیلی مهم است، اما در زمان کرونا این افراد میلی به خوردن مایعات ندارند و گاهی حتی ما مجبور می شویم که مایعاتی که گلوکز زیادی دارد در کنار آنها بگذاریم و بگوییم مصرف کنند.

لذا توجه به مسئله تهوع و عدم اشتهایی که دارند در کاربردهای درمانی خیلی نقش دارد، درواقع بالا رفتن قند علاوه بر اینکه سیستم ایمنی را کاهش می د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت چند قانون طلایی برای افراد دیابتی درگیر کرونا

رعایت چند قانون طلایی برای افراد دیابتی درگیر کرونا