مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 09:502021-01-16سياسي

رونمایی از ثبت ملی محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز


طی مراسمی از ثبت ملی محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز، به عنوان میراث دفاع مقدس در فهرست آثار ناملموس ملی رونمایی شد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی طی مراسمی از ثبت ملی محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز، به عنوان میراث دفاع مقدس در فهرست آثار ناملموس ملی رونمایی شد.

این مکان مقدس در اجرای بند(ج) ماده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1364 و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه میراث فرهنگی کشور مصوب 1367 مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی- تاریخی کشور، به شماره 212 مورخ 31/6/1399 در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی به ثبت رسیده است.

محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز در حال حاضر به موزه شهدای 27 دی این دانشگاه تبدیل شده و در این موزه آثاری از شهدای دفاع مقدس از جمله آثاری از شهدای دانشکده فنی و دیگر شهدای این دانشگاه از جمله شعر، وصیتنامه، دست نوشته ها و عکس های این شهدا برای تحقیق و مطالعه و بازدید دانشجویان، اساتید، کارکنان و دیگر علاقمندان به آثار شهدا نگهداری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در 27 دی ماه سال 1365 در پی بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعثی، 22 نفر از دانشگاهیان که در حال پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس بودند، به شهادت رسیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از ثبت ملی محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز

رونمایی از ثبت ملی محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز