مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 09:152021-01-16اجتماعي

آلودگی هوا در محیط های بسته چند برابر بیشتر از محیط های باز است؟


عوامل آلرژی بخصوص درموارد بیولوژیکی مثل کرمهای موجود در حبوبات، انگل های خانگی ،سوسکها ، شورهء حیوانات خانگی ، هاگهای گیاهی، کپک ، تخم میکروبها و قارچها، - باکتریها و ویروسها عوامل شناخته شده ای هستند که آسم را تشدید می کنند.

بر خلاف تصورات رایج بیشتر مردم خطرات ناشی از آلاینده ها در مکانهای بسته بیشتر از محیط های باز می باشد بر اساس تحقیقات و مطالعات آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (ی.

پی.

ای.

) و هیئت مشاوره ء علمی آن در سالهای اخیر در زمینه تأثیر آلودگی هوا بر انسان می باشد و بیانگر این حقیقت است که میزان آلودگی هوا در مکانهای سرپوشیده می تواند 2-5 برابر یا حتی تا 100 برابر بیشتر ازمیزان مشابه در محیط خارج می باشد.

اهمیت این موضوع خطر آلودگی هوا در فضای بسته را به یکی از پنج عامل اصلی تهدید سلامت بشر مبدل ساخته است.

عوامل افزایش آلودگی هوا را در چند دههء اخیر می توان با تراکم و نزدیکی بیش از حد ساختمانها، عدم تهویهء مناسب هوا به منظور جلوگیری از اصراف انرژی ، استفاده از مواد مصنوعی و شیمیایی در ساختمان ، مبلمان و وسایل شخصی همینطور استفاده از حشره کش ها، مواد شوینده، تمیز کننده و ضد عفونی کننده دانست.

جلوگیری از گسترش مضرات ناشی از آلودگی هوا در منازل ، مدارس ، مهد کودکها و محل بازی کودکان بدون کمک تمامی افراد جامعه و همکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا در محیط های بسته چند برابر بیشتر از محیط های باز است؟

آلودگی هوا در محیط های بسته چند برابر بیشتر از محیط های باز است؟