مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 09:052021-01-16سياسي

اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ممنوعیت خرید واکسن حمایت کردند


جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتشار بیانیه ای، از اظهارات مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت خرید واکسن کرونا ساخت کشورهای آمریکا و انگلیس حمایت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رشته های مختلف حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دامت برکاته) در ارتباط با امر خطیر ایمن سازی کشوری، این بیانیه به شرح ذیل منتشر می شود.

واکسیناسیون از ارکان بسیار مهم و شاید اگر اغراق نباشد، اصلی ترین رکن در پیشگیری و گاه درمان بیماری های مسری است، به نحوی که بسیاری از بیماری های عفونی و همه گیری های جهانی با برنامه واکسیناسیون حساب شده و منطقی ریشه کن شده اند.

با توجه به شرایط خاص حاکم بر پاندمی کرونا بالاخص نو ظهور بودن سارس، کرونا ویروس و ماهیت بسیار پیچیده این ویروس، رویکرد به امر خطیر ایمن سازی (واکسیناسیون) در این برهه زمانی دقت و وسواس بالایی را می طلبد.

بدیهی است، این دقت برای کشوری مانند ایران که تحت ناجوانمردانه ترین تحریم های ممکن از سمت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بوده است باید صد چندان باشد.

واکسن هایی که در حال حاضر برای مصرف بالینی در برخی از کشورها تجویز می شوند یعنی واکسن های فایزر-بیونتک (BNT162b2)، مدرنا (mRNA-1273) و آسترازنکا (AZD-1222)، تولیدات آمریکایی و انگلیسی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ممنوعیت خرید واکسن حمایت کردند

اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ممنوعیت خرید واکسن حمایت کردند