مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 07:202021-01-16اقتصادي

پرداخت 100 درصد شهریه دانشجویان معلول هفت دهک پایین


سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی مصوب هیئت دولت، پرداخت هزینه دانشجویان معلول متوسط، - شدید و خیلی شدید هفت دهک پایین و فرزندان بهزیستی به صورت 100 درصدی الزامی است.

این امر در مرحله نخست راه اندازی سامانه شهریه ها در حال پرداخت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید رضا زاده اظهار کرد: در راستای شهریه دانشجویی معلولین و گروه هدف سازمان بهزیستی قانونی وجود دارد که تحصیل دانشجویان معلول را رایگان اعلام می کند.

همچنین شهریه دانشگاه فرزندان بهزیستی که در مراکز تحت پوشش بهزیستی هستند، یا به خانواده های جایگزین رفته، یا زندگی مستقل داشته و یا فرزند پذیر شده اند نیز به صورت 100 درصدی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 9 این قانون، آیین نامه اجرایی هیئت دولت مصوب کرده است معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید هفت دهک پایین مشمول تحصیل رایگان شوند و وظایفی را برای سازمان بهزیستی، سازمان سنجش و سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته است تا به این ترتیب دانشجویان معلولی که شرایط فوق را دارند بتوانند به صورت رایگان در دانشگاه هایی که از وزارت علوم یا وزارت بهداشت مجوز دارند و تحصیل در آن ها دارای هزینه است، نظیر دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی تحصیل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت 100 درصد شهریه دانشجویان معلول هفت دهک پایین

پرداخت 100 درصد شهریه دانشجویان معلول هفت دهک پایین