مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 06:352021-01-16اقتصادي

سهم ایران از بازار روسیه تنها یک چهارم ظرفیت است


عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از منفی بودن طراز مالی و تجاری با بازار هدف روسیه گفت: روسیه ظرفیت مراودات تجاری تا دو میلیارد دلار را دارد ولی اکنون سهم ایران از این بازار بزرگ تنها 500 تا 600 میلیون دلار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، احمد دنیامالی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای گسترش مراودت های تجاری با کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه نیاز به زیرساخت های مناسب است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین بازارهای هدف جمهوری اسلامی برای صادرات کالا کشور روسیه بوده و به منظور گسترش مراودت های تجاری با این کشور باید برای تجار و بازرگانان زیرساخت های لازم به بهترین نحو فراهم شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر بازار بزرگ روسیه در رشد اقتصادی گیلان و کشور گفت: روسیه یک بازار هدف بسیار بزرگ با ظرفیت 700 میلیارد دلار شامل 250 میلیارد دلار واردات و 450 میلیارد دلار صادرات بوده و طراز بازرگانی اتحادیه اروپا با روسیه 300 میلیارد دلار و طراز بازرگانی چین با روسیه 110 میلیارد دلار است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بندر آستارا خان را یکی از مهم ترین بنادر حاشیه خزر معرفی کرد و افزود: ظرفیت بنادر گیلان به لحاظ صادرات و واردات کالا 35 تا 40 میلیون تن بوده و 25 درصد واردات و صادرات کالا به کشور روسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ایران از بازار روسیه تنها یک چهارم ظرفیت است

سهم ایران از بازار روسیه تنها یک چهارم ظرفیت است