مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 06:352021-01-16اقتصادي

چند برابر شدن نقدینگی و تورم میراث روحانی برای دولت بعد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اعتماد نوشت:، اما با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات در تامین مالی بودجه برای سال آینده، تسویه کامل میزان اوراق قرضه اگر با روش استقراض از بانک مرکزی باشد، - روزنامه اصلاح طلب اعتماد در گزارشی تصریح کرد: سررسید 130 هزار میلیارد تومان از اوراق قرضه منتشره، یکی از چالش هایی است که دولت روحانی برای دولت بعدی به ارث می گذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اعتماد نوشت:، اما با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات در تامین مالی بودجه برای سال آینده، تسویه کامل میزان اوراق قرضه اگر با روش استقراض از بانک مرکزی باشد، با فرض ضریب فزاینده 7/8 (که در 6 ماه نخست سال جاری گزارش شده بود) می تواند 1011 هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور بیفزاید.

پیش بینی می شود رقم نقدینگی در پایان سال جاری به حدود 33000 هزار میلیارد تومان برسد.

بنابراین اگر منابع برای تسویه این اوراق محقق نشود، چه بسا رقم نقدینگی در پایان سال 1400 را به مرز 4000 هزار میلیارد تومان برساند.

به نظر می رسد بازپرداخت اوراق در سررسید آن هم در شرایطی که کسری عملیاتی بودجه حدود 320 هزار میلیارد تومان است و تحریم ها نیز حداقل تا میانه سال آینده میلادی پابرجا بماند، قدری دشوار و سخت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند برابر شدن نقدینگی و تورم میراث روحانی برای دولت بعد

چند برابر شدن نقدینگی و تورم میراث روحانی برای دولت بعد