مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 06:252021-01-16اقتصادي

بخشنامه های خلق الساعه بلای جان صادرات محصولات کشاورزی


صدور بخشنامه های خلق الساعه و اعلام ممنوعیت صادرات به صورت دفعی علاوه بر این که موجب وارد شدن خسارت به تولید­کنندگان و تجار می شود، به اعتبار بین ­المللی تجارت ایران نیز خدشه وارد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ممنوع یا آزاد شدن صادرات کالاها از جمله اخباری است که هرچند وقت یک بار تیتر خبرگزاری­ها و روزنامه ­ها می ­شود، اما این اخبار بیشتر از هرکسی برای تولیدکنندگان و تجار ترس و دلهره به همراه دارد؛ زیرا دستگاه­های سیاست گذار با صدور لحظه­ ای یک بخشنامه، کل برنامه ریزی و تلاش شبانه­ روزی آن­ها را بر باد می دهد.

این تصمیمات آنی که به بهانه های مختلفی صورت می گیرد، باعث ضرر و زیان به بخش تولید، از دست رفتن بازارهای صادراتی کشورهای هدف و نیز آسیب به اعتبار بین المللی تجارت کشور می شود و در عین حال امکان هر­گونه برنامه ­ریزی و پیش ­بینی را از فعالان این حوزه سلب می کند.

تنظیم بازار داخلی بهانه­ ممنوعیت­ های صادراتی برخی از کارشناسان در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، اجرای سیاست ممنوعیت صادرات کالاهای کشاورزی را به دلیل تخصیص ارز یارانه ­ای برای تولید این کالاها و در نتیجه اولویت داشتن تأمین نیاز داخل می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشنامه های خلق الساعه بلای جان صادرات محصولات کشاورزی

بخشنامه های خلق الساعه بلای جان صادرات محصولات کشاورزی