مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 06:152021-01-16اقتصادي

افزایش 10 درصدی فوت تهرانی ها به دلیل آلودگی هوا/اداره پایتخت باید تغییر کند


عضو شورای شهر تهران با اشاره به افزایش 10 درصدی مرگ و میر تهرانی ها در دی گفت: سوخت مازوت مسأله جدیدی نیست و مصرف روزانه 20 میلیون لیتر بنزین در پایتخت و فعالیت4 میلیون بخاری و شوفاژ در بروز آلودگی هوا نقش بسیاری دارد.

- خبرگزاری فارس، گروه شهری: هوای تهران از ابتدای دی به شدت آلوده شده و این موضوع در کنار کرونا به دغدغه شهروندان افزوده است.

ذرات معلق سلامت شهروندان در شهرهای مختلف به ویژه تهران را نشانه گرفته و به گفته بسیاری از کارشناسان  مازوت متهم اصلی آلودگی هوا است.

البته برخی از اعضای شورای شهر معتقدند مصرف روزانه 20 میلیون لیتر بنزین و روشن بودن 4 میلیون بخاری و شوفاژ علت اصلی آلودگی هوا است و باید برای رفع این معضل به قانون هوای پاک بازگردیم و چاره دیگری جز این کار نیست.

هر چند مرگ و میر ناشی از کرونا طی هفته های اخیر به گفته مسوولان ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت بیش از 70 درصد کمتر شده ولی مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیشتر شده است و آمار متوفیان بهشت زهرا در ماه دی موید این موضوع است و این بار آلودگی هوا گوی سبقت را از کرونا ربوده است.

بسیاری معتقدند تعطیلی تهران در کاهش آلودگی هوا موثر است ولی دولت طی 3هفته گذشته با این موضوع مخالفت کرده است و معتقد است به دلیل کرونا تقریبا ترددها کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 10 درصدی فوت تهرانی ها به دلیل آلودگی هوا/اداره پایتخت باید تغییر کند

افزایش 10 درصدی فوت تهرانی ها به دلیل آلودگی هوا/اداره پایتخت باید تغییر کند