مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 06:152021-01-16بين الملل

واکنش ناتو به خروج روسیه از پیمان آسمان های باز


به دنبال تصمیم روسیه برای خروج از پیمان آسمان های باز، ناتو با بیان اینکه از قصد مسکو مطلع شده است، تاکید کرد: اجرای گزینشی این تعهدات، سهم این پیمان مهم در امنیت و ثبات در منطقه اروپا-آتلانتیک را تضعیف کرده است.

- به دنبال تصمیم روسیه برای خروج از پیمان آسمان های باز، ناتو با بیان اینکه از قصد مسکو مطلع شده است، تاکید کرد: اجرای گزینشی این تعهدات، سهم این پیمان مهم در امنیت و ثبات در منطقه اروپا-آتلانتیک را تضعیف کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، وزارت خارجه روسیه جمعه با اعلام این خبر تاکید کرد که خروج آمریکا از این پیمان در سال گذشته میلادی به طرز چشمگیری توازن منافع کشورهای عضو را زیر سوال برده و برهم می زند و پیشنهادهای مسکو هم از سوی متحدان واشنگتن با بی توجهی مواجه شده بود.

آمریکا پیشتر روسیه را به نقض این توافق از طریق عدم صدور مجوز برای پرواز بر فراز کالینینگراد و همچنین مرز روسیه با گرجستان و در زمان برگزاری مانورهای نظامی متهم کرده بود.

روسیه هم می گوید که آمریکا پروازها بر فراز آلاسکا را محدود می کرد.

در بیانیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آمده است: همه متحدان ناتو همچنان به کنترل موثر و بین المللی تسلیحات، خلع سلاح و منع اشاعه تسلیحات متعهد هستند که برای امنیت ما ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ناتو به خروج روسیه از پیمان آسمان های باز

واکنش ناتو به خروج روسیه از پیمان آسمان های باز