مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 05:352021-01-16اقتصادي

سقوط درآمد نفتی اوپک به پایین ترین رکورد 18 ساله


اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش جدیدی برآورد کرد درآمد صادرات نفت اوپک در سال 2020 احتمالا به 323 میلیارد دلار رسیده که پایین ترین سطح درآمد این گروه در 18 سال گذشته بوده است.

- اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش جدیدی برآورد کرد درآمد صادرات نفت اوپک در سال 2020 احتمالا به 323 میلیارد دلار رسیده که پایین ترین سطح درآمد این گروه در 18 سال گذشته بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا به درآمد نفتی سال 2019 اوپک اشاره کرد که 595 میلیارد دلار بود.

بزرگترین سهم از مجموع درآمدهای نفتی اوپک در سال 2020 متعلق به عربستان سعودی بود که بزرگترین صادرکننده عضو این گروه است.

درآمد نفتی عربستان سعودی در سال 2019 به 202 میلیارد دلار بالغ شد که بیش از یک سوم از کل درآمد اوپک بود اما درآمد سال گذشته این کشور همانند سایر صادرکنندگان اوپک از عواملی نظیر شیوع ویروس کرونا آسیب دید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا مانند سایر موسسات معتبر پیش بینی کرد درآمد نفتی پایینتر تاثیر منفی شدیدی روی اقتصادهای اعضای اوپک خواهد داشت.

این آژانس در گزارش خود خاطرنشان کرد کاهش درآمد به ضرر بودجه های مالی اعضای اوپک خواهد بود که برای واردات کالا، تامین مالی برنامه های رفاه اجتماعی و حمایت از خدمات عمومی، وابستگی زیادی به فروش نفت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط درآمد نفتی اوپک به پایین ترین رکورد 18 ساله

سقوط درآمد نفتی اوپک به پایین ترین رکورد 18 ساله