مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 دی 1399 ساعت 22:452021-01-15بين الملل

شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز دومیلیون نفر گذشت


تازه ترین داده های دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که شمار قربانیان بیماری کووید -19 در جهان در نخستین سال شیوع این بیماری از رقم 2 میلیون نفر گذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روزنامه گاردین، داده های جدید دانشگاه جان هاپکینز با ثبت یک رکورد جدید از مرگ روزانه 11،900 نفر در جهان بر اثر ابتلاء به بیماری کووید -19 خبر می دهد.

به عبارت دیگر، در هر هشت ثانیه یک نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری ویروسی جان خود را از دست می دهد.

در میان کشورهای جهان، ایالات متحده، برزیل، هندوستان، مکزیک و انگلیس هم اکنون بالاترین نرخ مرگ و میر و ابتلاء به کرونا را در جهان دارا هستند.

در واقع ایالات متحده با بیش از 386،000 قربانی- یک نفر از هر چهار قربانی کووید -19 در جهان- بالاترین نرخ مرگ و میر را در جهان به خود اختصاص داده است.

پس از آمریکا، برزیل با 207 هزار مورد، هندوستان با 152 هزار مورد، مکزیک با 138 هزار مورد و انگلیس با بیش از 86 هزار مورد مرگ و میر در صدر کشورهای جهان قرار دارند.

این پنج کشور تقریباً 50 درصد از قربانیان کووید -19 در جهان را به خود اختصاص می دهند؛ در حالی که تنها دارای 27 درصد از جمعیت جهان هستند.

قاره اروپا نیز به عنوان آلوده ترین منطقه جهان از لحاظ شیوع کرونا بیش از 615 هزار مورد مرگ بر اثر این بیماری ویروسی- حدود 31 درصد از مرگ های مرتبط به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز دومیلیون نفر گذشت

شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز دومیلیون نفر گذشت