مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 دی 1399 ساعت 20:402021-01-15پزشكي

لبو و باقالی؛ معجزه ای در درمان انواع بیماری ها


زمستان است و از هر خیابانی که می گذری عطر و بوی لبوی داغ و باقالی چنان در شهر پیچیده است که هر رهگذری را وسوسه می کند برای امتحان کردنش.

- در روزهای سرد زمستان در همان حالیکه در خیابان ها قدم می زنید و به دنبال راهی برای فرار از سرمای هوا هستید، دود و بخار برخواسته از لبو و باقالی تازه در پشت شیشه مغازه ها، آدمی را به گوشه دنج و گرمی به صرف خوردن لبو و باقالی دعوت می کند.

کودک و پیر و جوان نمی شناسد، همه زمستان را با نام لبو و باقالی های خوشمزه شهر می شناسند و نسل اندر نسل با آن خاطره دارند و انگار که زمستان بی حضور این خوراکی های خوشمزه یک چیزی کم دارد و اگر نباشد زمستان سَر نمی شود.

باقالی؛ خاصیت و عوارض به گفته کارشناس تغذیه، در فصل سرد سال باقالی و لبو داغ یکی از میان وعده های بسیار لذیذ است که به دلیل ریز مغذی های پرخاصیتی که در خود دارند در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر می باشند.

سارا فوضی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: باقالی از خانواده حبوبات ها و به عنوان یکی از منابع غذایی سرشار از فیبر و پروتیین شناختە شدە است و ترکیب پرخاصیتی است که هر 100 گرم ان 26 گرم پروتیین دارد.

فوضی بیان کرد: باقالی ترکیبی با چندین ارزش غذایی است کە معمولا به همراه پوست آن بە صورت پختە عرضە و بە آن سماق اضافە می کنند و یکی از ترکیبات خوشمزه ای است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لبو و باقالی؛ معجزه ای در درمان انواع بیماری ها

لبو و باقالی؛ معجزه ای در درمان انواع بیماری ها