مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 20:402020-12-05اقتصادي

جزییات طرح محاسبه رایگان گازبهای 30 درصد از مشترکان خانگی


وزیر نفت از بررسی طرح محاسبه رایگان گازبهای 30 درصد از مشترکان کم مصرف خانگی در هیئت دولت به عنوان مشوقی برای مدیریت مصرف انرژی در کشور خبر داد.

- وزیر نفت از بررسی طرح محاسبه رایگان گازبهای 30 درصد از مشترکان کم مصرف خانگی در هیئت دولت به عنوان مشوقی برای مدیریت مصرف انرژی در کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیژن زنگنه، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری وزارت نفت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی گفت: به منظور ایجاد مشوق هایی برای مدیریت مصرف گاز، براساس طرحی که قرار است در دولت بررسی شود، گازبهای 30 درصد از مشترکان خانگی که مصرف کمتری دارند، رایگان محاسبه می شود و این طرح تأثیری بسزا بر مدیریت مصرف سوخت خواهد داشت که در صورت تصویب در هیئت دولت، اجرایی می شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، مشترکانی که مصرف خود را در زمستان 10 درصد کاهش دهند، از کاهش 15 درصدی در گازبها برخوردار می شوند که این موضوع دو تأثیر دارد؛ نخست اینکه قیمت تصاعدی محاسبه نمی شود و افزون بر این، دولت هم در پی کاهش مصرف 15 درصد تخفیف می دهد.

برای این کار منابعی هم دیده شده است.

هر چند این طرح برای ما کاهش درآمد به همراه خواهد داشت، اما ایجاد تعادل در تراز تولید و مصرف که در نتیجه این طرح حاصل می شود برای ما اهمیت بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح محاسبه رایگان گازبهای 30 درصد از مشترکان خانگی

جزییات طرح محاسبه رایگان گازبهای 30 درصد از مشترکان خانگی