مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 15:402020-12-05سياسي

پدیده سالخوردگی جمعیتی؛ پدیده ای اجتناب ناپذیر در ایراغ


عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه کردستان گفت: روند سالخوردگی جمعیتی در کشور ایران به سرعت در حال افزایش است و باید به این نکته توجه کرد که فرآیند سالخوردگی جمعیتی یک روند طبیعی و اجتناب ناپذیر در همه دنیا است.

- ایسنا/کردستان عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه کردستان گفت: روند سالخوردگی جمعیتی در کشور ایران به سرعت در حال افزایش است و باید به این نکته توجه کرد که فرآیند سالخوردگی جمعیتی یک روند طبیعی و اجتناب ناپذیر در همه دنیا است.

سعید خانی امروز شنبه 15آذر در وبینار تخصصی سلسله نشست های شورای راهبردی جمعیت استان کردستان اظهار کرد: گرچه مسئله سالخوردگی جمعیتی یک مسئله جهانی است اما سرعت و دامنه افزایش آن در کشورهای در حال توسعه بیشتر از جوامع پیشرفته دنیا است.

وی عنوان کرد: طبق آمار و اطلاعات انجام شده طی 50 سال آینده جمعیت افراد 65 سال به بالا در کشورهای در حال توسعه چندبرابر خواهد شد و این واقعه دارای پیامدهای اساسی و صرفا به کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه منحصر نیست.

خانی در ادامه تاکید کرد: در قرن بیستم موضوع سالخوردگی جمعیتی یک موضوع حاشیه ای بوده و حال در قرن 21 به یک مقوله برجسته و غالب در دنیا تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده سالخوردگی جمعیتی؛ پدیده ای اجتناب ناپذیر در ایراغ

پدیده سالخوردگی جمعیتی؛ پدیده ای اجتناب ناپذیر در ایراغ