مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 15:052020-12-05سياسي

تصمیمات ستاد کرونا در حکم قانون است/ تهدید علیه بهداشت عمومی جرم است


بر اساس قانون، تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در حکم قانون است و الزامات قانونی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی، دادستان قزوین عصر امروز(شنبه) در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: بر اساس قانون، تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در حکم قانون است و الزامات قانونی دارد.

  وی افزود: از ابتدای مقابله با کرونا بنابر این بود که مردم بصورت ارادی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و کم تر از قوه قهریه استفاده شود، با این وجود در مواردی مجبور به استفاده از قوه قهریه هستیم.

  وی ادامه داد : بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی جرم  و برای آن مجازات تعیین شده  است و تشخیص جرم در  مورد کرونا نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

قاسمی عنوان کرد: دستگاه قضایی این آمادگی را دارد که از ظرفیت های قانونی برای ملزم کردن قانون شکنان به منظور مشارکت در طرح مقابله با کرونا استفاده شود.

  وی ادامه داد: در مورد اماکن عمومی نباید مماشات شود و بدون تامل اماکن متخلف باید پلمپ شوند تا مردم ببینند که برخورد انجام می شود.

  دادستان قزوین با بیان این که، طرح خوب، باید نظارت خوبی هم داشته باشد تا اثر آن نمایان شود گفت:  باید مشوقی برای اصنافی که همکاری دارند در نظر گرفته ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیمات ستاد کرونا در حکم قانون است/ تهدید علیه بهداشت عمومی جرم است

تصمیمات ستاد کرونا در حکم قانون است/ تهدید علیه بهداشت عمومی جرم است