مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 08:352020-12-05پزشكي

وقتی علیه خودمان با کرونا همدست می شویم


یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی درخصوص تاثیرات روانی بیماری کووید 19 و زندگی در قرنطینه هشدار داد و به راهکارهای مقابله با آن پرداخت.

اکرم ترابی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه هر بیماری یا اخبار ناگوار بر سلامت روان افراد تاثیرات مخربی بر جای خواهد گذاشت، اظهار کرد: در فرآیند یک بیماری، اگر افراد شرایط را پذیرا باشند و درک درستی از موقعیت داشته باشند کمتر دچاره دلهره و بهم ریختگی روانی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بیماری کووید 19 و استرس های ناشی از آن مانند ماشه چکان تفنگ عمل می کند، گفت: در این موقعیت استرس زا بیماری های روحی و روانی افرادی که از لحاظ ژنتیک مستعد ابتلا به بیماری های روانی هستند، به صورت شدید تا خفیف بروز می کند.

وی ادامه داد: مشاهده آمار رجوع افراد به مراکز مشاوره در این زمان نشان می دهد که بیشترین مشکلات روانی، افسردگی، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و وسواس فکری عملی بوده است.

این کارشناس ارشد بالینی گفت: دور بودن از جامعه، منع رفت و آمد، مشکلات اقتصادی و معیشتی افراد، هراس از ابتلا به بیماری، هزینه های درمان و زمان بر بودن درمان، اضطراب از ناقل بودن یا نبودن، هراس از بیماری و مرگ عزیزان، رعایت نکات بهداشتی دقیق به صورت شستن مکرر دست ها، استفاده از ماسک و الکل و رعایت فاصله اجت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی علیه خودمان با کرونا همدست می شویم

وقتی علیه خودمان با کرونا همدست می شویم