مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 08:202020-12-05اقتصادي

نخود در 700 هزار هکتار از زمین های دیم کشور کشت می شود


رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم گفت: در حال حاضر نخود در 700 هزار هکتار از زمین های دیم کشور کشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صابر گلکاری با بیان این که کشت پاییزه و مکانیزه نخود موجب افزایش 2 برابری محصول شده است، اظهار داشت: در کشت پاییزه به علت طولانی تر شدن دوره رشد، استفاده بیشتر و بهتر از نزولات آسمانی، زودرسی و مواجه نشدن با تنش آخر فصل، تولید نخود افزایش می یابد.

وی افزود: این مؤسسه 5 رقم نخود شامل آتا، آنا، سعید، نصرت و منصور را برای کشت پاییزه و یا انتظاری نخود در مناطق سرد و معتدل معرفی کرده است که در این میان آتا و نصرت جدیدترین ارقام نخود دیم در کشور هستند.

رییس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور‏، برداشت آسان و کاهش هزینه های تولید را از مزایای کاشت مکانیزه نخود دانست و بیان داشت: کشاورزان با کشت ارقام جدید و رعایت دستورالعمل های فنی قادر خواهند بود در هر هکتار بیش از یک تن محصول برداشت کنند.

معرفی 12 رقم جدید برای مناطق مختلف دیم خیز کشور تا پایان سال جاری در مؤسسه تحقیقات دیم مراغه رییس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مؤسسه تحقیقات دیم مراغه‏، از معرفی 12 رقم جدید برای مناطق مختلف دیم خیز کشور تا پایان سال جاری در مؤسسه تحقیقات دیم مراغه خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخود در 700 هزار هکتار از زمین های دیم کشور کشت می شود

نخود در 700 هزار هکتار از زمین های دیم کشور کشت می شود