مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 07:352020-12-05اقتصادي

مهار سیل و آب با سدهای کنونی ممکن نیست/لزوم سدسازی در شرق کشور


سدهای ما گنجایش ذخیره بیش از مقدار پیش بینی شده کنونی را ندارند و مقابله با سیلاب و مهار آب هر دو با هم با سدهای کنونی امکانپذیر نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدرباره اقدامات وزارت نیرو در راستای مدیریت سیلاب گفت: اقدامات در این زمینه دو بخش سازه ای و غیر سازه ای را شامل می شود.

درباره اقدامات سازه ای می توان به ساخت سد، بند، لایروبی و… و برای اقدامات غیرسازه ای می توان به افزایش پوشش گیاهی و تحدید حدود بستر رودخانه ها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه حوضه کارون و کرخه به دلیل وجود سدها، جزوه ایمن ترین مناطق از نظر مهار سیلاب به شمار می رود، ادامه داد: ما در حوضه کارون تنها در مناطق نزدیک به دریا یا مناطقی که شیب هیدرولیکی زمین کم است مانند اهواز و سربندر شاهد سیلاب در نتیجه بارندگی ها هستیم که علت آن نواقص و مستهلک بودن سیستم های فاصلاب و زهکشی است که بهبود این شرایط بیشتر نیازمند اعتبارات است.

در مناطق غربی مشکل چندانی در زمینه سیلاب نداریم.

البته در حوضه های جنوب شرق کشور در زمینه سازه ای و غیرسازه ای نواقص بسیاری داریم.

به گفته این کارشناس حوزه آب بسیاری معتقدند وجود آب در هر جایی نعمت است جز پشت سدها؛ آنها معتقدند اگر به هر طریقی بخواهیم آب را ذخیره یا حفظ کنیم می تواند مثمر ثمر باشد به جز در شرایط احداث سد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار سیل و آب با سدهای کنونی ممکن نیست/لزوم سدسازی در شرق کشور

مهار سیل و آب با سدهای کنونی ممکن نیست/لزوم سدسازی در شرق کشور