مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 07:152020-12-05اجتماعي

مشکلات مردم در شهری با قدمت 1400 سال/ لزوم چاره اندیشی مسوولان


روستای سرابکلان در استان ایلام با قدمت 1400 ساله، سال هاست روی یک شهر تاریخی بزرگ به نام سیروان قرار گرفته و زندگی مردم روستا نیز به دلیل عدم ساخت و ساز و در بلاتکلیفی مانده است.

- خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: روستای سراب کلان از روستاهای شهرستان سیروان واقع در استان ایلام است؛ در دل این روستا شهری تاریخی با قدمت 1400 ساله یکی از زیباترین شهرهای مستحکم و تمام سنگی کشور مدفون شده است.

شهر تاریخی سیروان یکی از آثار دوره ساسانی- اسلامی است که در سال 1380 به شماره 4165 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید؛ وسعت این محوطه تاریخی 110 هکتار است که روستای سرابکلان با 245 خانوار و 850 نفر بر روی آثار به جا مانده از آن قرار گرفته است.

در واقع این شهر و محوطه تاریخی در محل روستای فعلی سراب کلان قرار دارد و این روستا روی خرابه های این شهر باستانی بنا شده است؛ مردم این روستا از حدود یک قرن پیش تاکنون در این محل ساکن هستند که همین موضوع به این آثار تاریخی صدمات بسیاری وارد کرده زیرا مردم از سازه ها و اتاق های این شهر تاریخی و باستانی به عنوان کاهدان و گاهی خانه استفاده می کنند.

 با گذشت سال ها از پیدا شدن این شهر تاریخی هنوز هیچ برنامه ای جهت این گنجینه عظیم طراحی نشده است و نه تنها این شهر تاریخی هنوز هویدا نشده، بلکه مردم نیز اذیت شده اند چرا که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات مردم در شهری با قدمت 1400 سال/ لزوم چاره اندیشی مسوولان

مشکلات مردم در شهری با قدمت 1400 سال/ لزوم چاره اندیشی مسوولان