مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 07:052020-12-05پزشكي

ثبت 1226 بیمار مبتلا به ایدز در هرمزگان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار مبتلایان به «اچ آی وی» در شش ماهه نخست سال جاری را 1226 نفر اعلام کرد.

- بندرعباس - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار مبتلایان به اچ آی وی در شش ماهه نخست سال جاری را 1226 نفر اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمود حسین پور بیان کرد: براساس نرم افزار ورود داده های مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و خروج بیماران غیر فعال که بیش از 10 سال از آنها اطلاعی وجود ندارد بر اساس دستور العمل ابلاغی مرکز مدیریت بیماری ها تعداد بیماران در شش ماهه نخست سال 99 (1226 نفر که شامل 907 نفر مرد و 319 نفرزن) به ثبت رسیده است.

همچنین افراد تحت درمان فعال 417 نفر و تعداد فوتی ها 529 نفر است.

حسین پور بیشترین آمار مبتلایان اچ آی وی را به ترتیب شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، قشم، کیش، بندرخمیر، جاسک، سیریک، بندرلنگه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: مهاجرپذیر بودن، رفت و آمد ها به کشورهای حاشیه و تاثیر آن بر ابتلا: با توجه به حضور نیروهای جوان و جویای کار در شغل های کاذب و فصلی و وجود آب و هوای مناسب در نیمه دوم سال بدون نیاز به وسایل گرمایشی و سرمایشی رفت و آمد ها به استان بیشتر شده است و با توجه به دوری از خانواده و تجرد احتمال رفتارهای پرخطر محافظت نشده وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 1226 بیمار مبتلا به ایدز در هرمزگان

ثبت 1226 بیمار مبتلا به ایدز در هرمزگان