مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 05:552020-12-05اقتصادي

80 درصد مساحت سد کرج دچار فرسایش شده است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: تقریباً 80 درصد مساحت حوزه سد کرج دارای فرسایش حدود 9 تا 18 تن در هکتار است که در کلاس شدید طبقه بندی می شود.

- حامد فرضی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص روز جهانی خاک و همچنین حفاظت خاک، کاهش فرسایش و کنترل رسوب تحت تأثیر اقدامات آبخیزداری در استان البرز، اظهار کرد: استان البرز با وسعتی در حدود 5 هزار و 169 کیلومتر مربع به عبارتی درحدود 3/0 درصد از مساحت کشور، دارای 68 حوزه آبخیز کوچک و بزرگ است.

وی حوزه های آبخیز اصلی استان البرز را حوزه آبخیز کرج، سفید رود و شور بر شمرد و عنوان کرد: همچنین در این استان، چندین رودخانه به نام های رودخانه کرج، طالقان، شور، ساوجبلاغ، کردان و رودخانه ارنگه وجود دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، با بیان اینکه براساس نتایج مطالعات انجام شده، میزان فرسایش ویژه در حوزه های آبخیز استان 1/5 تن درهکتار در سال است، بیان کرد: میزان فرسایش خاک کل حوزه های آبخیز استان برابر با 5/13 میلیون تن در سال برآورد شده است.

وی ادامه داد: با توجه وجود سازندهای حساس و تکتونیک فعال در حوزه های آبخیز کرج و طالقان مشکلات مربوط به زمین لغزش ها، بهمن و حرکات واریزه ای در این حوزه ها قابل مشاهده است که ضمن بروز خطرات جانی و مالی فراوان همه ساله، مقادیر فراوانی رسوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد مساحت سد کرج دچار فرسایش شده است

80 درصد مساحت سد کرج دچار فرسایش شده است