مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 05:502020-12-05اقتصادي

آستانه قطب فرآوری بادام زمینی کشور


رییس اداره تولیدات گیاهی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: این شهرستان قطب نرخ گذاری، فرآوری و برشته کردن بادام زمینی کشور است.

- ایسنا/گیلان رییس اداره تولیدات گیاهی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: این شهرستان قطب نرخ گذاری، فرآوری و برشته کردن بادام زمینی کشور است.

فاطمه منجمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه 2507 هکتار اراضی شهرستان آستانه اشرفیه به کشت بادام زمینی اختصاص دارد و همچنان آستانه، قطب تولید بادام زمینی استان گیلان است، اظهار کرد: اغلب بادام های آستانه به صورت آجیلی هستند و از مرغوبیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: فرآوری این محصول در شهرستان به اتمام رسیده است و از آنجایی که بازار پسندی خوبی دارد، در بازارهای آستانه به فروش می رسد.

منجمی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شهرستان های برخی از استان های دیگر از نظر سطح زیر کشت بادام زمینی اراضی خود را وسعت داده اند و در مواردی نیز گزارش می شود که بیش از آستانه اشرفیه سطح زیر کشت بادام زمینی دارند،اضافه کرد: اما چون به فرآوری این محصول چندان آشنا نیستند، بادام های تولید شده در شهرستان شان را برای فرآوری به آستانه می آورند و به همین دلیل علیرغم پیشی گرفتن این شهرستانها از نظر وسعت سطح زیر کشت بادام زمینی از آستانه اشرفیه، تعیین نرخ و قیمت گذاری بادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آستانه قطب فرآوری بادام زمینی کشور

آستانه قطب فرآوری بادام زمینی کشور