مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 05:452020-12-05اقتصادي

کاشف واکسن کرونا به فهرست ثروتمندان جهان پیوست


بنیان گذار شرکت بیو ان تک (BioNTech)، اوگور شاهین پس از تایید استفاده از واکسن کووید-19 که این شرکت آلمانی با شرکت فایزر (Pfizer) تولید کرده است، - ایسنا/خراسان رضوی بنیان گذار شرکت بیو ان تک (BioNTech)، اوگور شاهین پس از تایید استفاده از واکسن کووید-19 که این شرکت آلمانی با شرکت فایزر (Pfizer) تولید کرده است، به فهرست 500 ثروتمند جهان پیوست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیوز، سهام شرکت بیو ان تک از روز دوشنبه تقریبا 10 درصد جهش یافته و بیش از 250 درصد در سال رشد کرده است.

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، اوگور شاهین باارزش خالص دارایی 5.

1 میلیارد دلار در حال حاضر، چهارصد و نود و سومین فرد ثروتمند جهان است.

شایان ذکر است، انگلیس اولین کشور غربی بود که واکسن کووید-19 را تصویب کرد و راه را برای استفاده از واکسن تولیدشده توسط این دو شرکت هموار کرد، اما این شرکت همچنان در انتظار تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده و اتحادیه اروپا است.

پیش ازاین شرکت آلمانی بیوان تک در مبارزه با سرطان فعالیت می کرد و دکتر شاهین و همسرش، اوزلم تورچی، مدیر ارشد پزشکی شرکت بیو ان تک از ماه ژانویه 2019 پس از خواندن مقاله ای در مورد شیوع بیماری کووید-19 در ووهان چین و درک همه گیری آن، تمرکز خود بر روی تحقیقات کووید-19 افزایش دادند و نتیجه تحقیقات آنان نوع جدیدی از دارو شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشف واکسن کرونا به فهرست ثروتمندان جهان پیوست

کاشف واکسن کرونا به فهرست ثروتمندان جهان پیوست