مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 05:302020-12-05پزشكي

96 ساعت طلایی برای زنده ماندن


دکتری تخصصی ایمنی شناسی پزشکی گفت: برای دفاع در مقابل کرونا ویروس ها و بسیاری از عفونت های دیگر یک زمان طلایی داریم که طبق گزارشات پاسخ های ایمنی در طی 96 ساعت باید عملکرد پاکسازی خود را انجام دهند، - در غیر اینصورت ممکن است فعالیت های غیراختصاصی پاسخ ایمنی منجر به تولید افسارگسیخته سایتوکایین های التهابی و تخریب وسیع سلول های میزبان شود و آسیب زایی را ساعت به ساعت بیشتر کند.

دکتر الهام صفرزاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نقش سیستم ایمنی در مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: اینکه ما باید فاکتورهای خطری که برای بیماری کووید 19 هستند را بشناسیم و مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: این فاکتورهای خطر تنها کاری که انجام می دهند این است که زمان ایجاد پاسخ های ایمنی مناسب را به تاخیر می اندازند، بنابراین سیستم ایمنی نمی تواند آن پاسخ موثر را داشته باشد.

پس با داشتن یک سبک زندگی مناسب، خواب و استراحت کافی، کنترل استرس و کنترل مصرف شکر و اسیدهای چرب و مصرف ویتامین ها که در حکم آنتی اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند، می توانیم عملکرد ایمنی خودمان را در مقابل تهاجم پاتوژن ها به ویژه کووید 19 مدیریت کرده و ارتقا دهیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یاد آورشد: شیوع بیماری کووید 19 برای اولین بار در دسامبر 2019 در ووهان چین مطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

96 ساعت طلایی برای زنده ماندن

96 ساعت طلایی برای زنده ماندن